اقدام پژوهی ریاضی پایه ی پنجم دبستان افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی

فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 16 مقدمه : مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی میباشد. به طوری که مبینی(1380) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه میگوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده­اقدام پژوهی ریاضی پایه ی پنجم دبستان افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی|50099971|mlr|
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل اقدام پژوهی ریاضی پایه ی پنجم دبستان افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


فرمت فایل: ورد


تعداد صفحه: 16





مقدمه:


مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که مبینی(1380) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده­ی اراده­ی انسان و نشان دهنده­ی سیر عقل و برهان و هم­چنین بیان کننده­ی میزان علاقه­ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه­ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود( مبینی،1380،ص15).


با توجه به مطالب یاد شده، آشکار می‌گردد که نقش و جایگاه درس ریاضی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا عده­ی کمی از دانش‌آموزان به درس ریاضی علاقه­مند می باشند؟ چرا نتایج ارزش­یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانش‌آموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌ها چیست و عوامل آن کدامند؟


بی­شک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش[1] آنان در علاقه مند کردن دانش‌آموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان می‌باشد.


بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: چگونه توانستم علاقه­مندی دانش­آموزان پایه پنجم دبستان شهیدصدوقی به درس ریاضی و انجام فعالیت­های عملکردی آن افزلیش دهم » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌آموزان یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد.


از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان پایه پنجم شهیدصدوقی شهرستان همدان به درس ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمون‌های عملکردی و فعالیت‌های خارج از مدرسه، ارتقا بخشد. هم چنین سعی بر آن داشت تا میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری درس­های دیگر (فارسی، علوم، هنر و غیره) را نیز امکان پذیر سازد.



مطالب دیگر:
📖آمار دبیرستان فصل 5 نموداردایره ای📖آمار دوم دبیرستان فصل 5 نمودار مستطیلی📖آمار دوم دبیرستان فصل 5 نمودارساقه و برگ📖آمار دوم دبیرستان فصل 2 جامعه📖آمار دوم دبیرستان فصل 2 روش جمع آوری داده ها📖آمار دوم دبیرستان فصل 2 نمونه تصادفی📖آمار سال دوم دبیرستان فصل سوم متغیرهای تصادفی📖آمار سوم تجربی جلسه اول آمار و مدل سازی📖آمار سوم تجربی جلسه چهارمداده ها📖آمار فصل 2 داده📖آمار فصل 2 نمونه📖آمار و احتمال📖آمار و مدل سازی فصل 1📖آمار و مدلسازی فصل هفتم، ضریب تغییرات📖آمار و مدلسازی درس اول📖آمار و مدلسازی فصل 2 داده📖آمار و مدلسازی فصل 2، نمونه📖آمار و مدلسازی فصل 6، مد📖آمار و مدلسازی فصل 6، میانگین📖آمار و مدلسازی فصل 6، میانه📖آمار و مدلسازی فصل 6، نمودار جعبه ای📖آمار و مدلسازی فصل چهارم جدول فراوانی📖آمار و مدلسازی فصل چهارم دسته بندی داده ها📖آمار و مدلسازی فصل چهارم، انواع فراوانی📖آمار و مدلسازی فصل سوم، متغیرهای تصادفی